61
Magic: the Gathering / Ats: "Duels of the Planeswalkers" teminių dekų apžvalga
« Paskutinis įrašas sukūrė Nostromo Įrašytas Gruodis 14, 2021, 16:11 » Kovotojo Ginklai Weapons of the Warrior - Antra dalis
Apžvelkime Gideono (Gideon Jura) kaip pleinsvokerio kortą. Ji kiek nestandartinė. Nestandartinė tuo, kad trečiąją, paprastai reiškiančią kažkam žaidimo pabaigą savybę, žaidėjas gali naudoti IŠKART, tik atėjus į žaidimą. Maža to, nereikia nuimti nei vieno lojalumo žetono, nes kaina yra nulis. Gideonas tampa 6/6 padaru, kuris tuo pačiu yra dar ir pleinsvokeris. Bet kokia jam daroma žala, kol jis yra padaras yra anuliuojama. Skamba kaip ir puikiai, bet čia glūdi mažas niuansas – taip, žala Gideonui nelimpa, bet jis gali būti lengvai pašalintas iš žaidimo bet kurio removal‘o pagalba, nes savybė neapsaugo nuo „destroy“, arba „remove“ efektų. Tą reiktų atminti. O šiaip, apart to, turėti kiekvieną varymą 6/6 padarą yra visai neblogai. Vienintelė, kuri mažina lojalumo žetonus savybė yra antroji ir ji už 2 žetonus sunaikina užtap‘intą padarą. Pirmoji savybė, pridėdama +2 žetonus visiems priešininko padarams, jei tik jie gali, liepia kitą atakos fazę atakuoti jį patį. Ši savybė taktiškai irgi yra lanksti, nes galima naudoti ją dvejopai: a) aukoti Gideoną, kad visi priešininko atakuojantys padarai pultų jį ir per gynybos fazę liktų užtap‘inti, o tada jūsų varymo metu būtų galima surengti „alpha strike“, b) išprovokuoti priešininko padarus pulti, o su savaisiais blokuoti jums parankiais metodais, taip išretinant puolančiųjų gretas. Kortos kaina yra 5 manos, bet už tą kainą Gideonas į žaidimą ateina net su 6 lojalumo žetonais.
Kas liečia kitas kaladės kortas, gal iškart pradėsiu nuo ginklų. Atrodytų, kad nespalvotos manos „equipment“ kortoms ne visai vieta baltoje kaladėje, bet iš tikro šios kortos čia – tikros žvaigždės. Jos padaro mažutėlius kaladės padarus tikrais kariais. Kad ir antai – Patikimoji Mačetė (Trusty Machete) – kainuoja 1 manos ir į rankas paduodama už 2 manos. Priduoda +2/+1 bet kuriam, ją pakėlusiam nuo žemės. Ypatingai ji tinka Koro Dvikovininkui (Kor Duelist) – kuris iš 1/1 kareivėlio tampa nežemišką žalą dalinančiu gladiatoriumi, nes įgyja „dvigubo kirčio“ (double strike) savybę. O jei į rankas paima dar ir antrą mačetę (taip, kaladėje jos yra dvi), tai žalos skaičius išauga į dviženklį. Yra ir mažiau subtilesnių mirties įrankių, pvz. Žmogėdros Kapoklė (Ogre‘s Cleaver) – kainuoja nedaug, bet pakelti nuo žemės reiks 5 manos. Na, bet ir gausite +5/0 bonusą. Vėliavos Ašmenys (Pennon Blade) skaičiuoja kiek kontroliuojate padarų ir už kiekvieną priduoda po +1/+1. Kaip sakoma – jėga vienybėje. Loksodono Kovos Kūjis (Loxodon Warhammer) sujungia net tris savybes : +3/0 bonusą, „sutrypimo“ (trample) savybę ir „gyvybės sąsajos“ (lifelink). Žinoma, kaladėje pagalvota ir apie šarvus. Veterano Šarvai (Veteran‘s Armaments) gali būti nemokamai užvelkami ant bet kurio naujai atėjusio kario, o taip pat priduoda +1/+1 bonusą už kiekvieną atakuojantį padarą. Ši savybė praverčia tiek atakuojant, tiek blokuojant, nes skaičiuojami yra tiek jūsų, tiek priešininko padarai. Argentumo Šarvai (Argentum Armor) kainuoja baisiai daug manos – net 6 (tai tikrai yra nežmoniškai daug, palyginti su kitomis kortomis), antrą tiek sumokėsite norėdami juos užsivilkti. Bet pažiūrėkite, ką už tai gaunate. +6/+6 bonusas yra dar niekai, nes kiekvieną kartą kai padaras su šiais šarvais atakuoja, galima pasirinktinai sunaikinti bet kurį priešininko objektą (padarą, žemę, artefaktą ar apžavą). Šilkinių Šnabždesių Skraistė (Whispersilk Cloak) gal padaro ir nesustiprina, bet padaro jį neblokuojamu ir suteikia „šydo“ (shroud) savybę, kas reiškia, kad padaras negali būti jokio burto ar savybės taikiniu. Likę du paskutiniai kovos įrankiai yra labiau palaikymo pobūdžio. Papildomos galios nepriduoda, bet pvz. Aitvaras (Kitesail) pakelia padarą į orą, o Infiltravimo Lęšiai (Infiltration Lens) duoda galimybę blokuojant patraukti 2 kortas.
Keletą žodžių reiktų paminėti ir apie pačius kovotojus. Idealiausia, kai pirmu varymu kovos lauke atsiranda 1 manos kainuojantys skautai. Gideono Tvarkdarys (Gideon‘s Lawkeeper) – už 1 manos sugeba užtap‘inti priešininko padarą. Aitvarų Mokinys (Kitesail Apprentice) – gavęs į rankas bet kokį įrankį pradeda skraidyti. Jau minėtas Koro Dvikovininkas (Kor Duelist) su savo „dvigubo kirčio“ savybe. Kiek brangesnis yra Koro Kablių Meistras (Kor Hookmaster) – ateidamas į žaidimą užtap‘iną padarą, kuris sekantį savo varymą neatsitap‘ina, tik dar sekantį. Kablių Meistras bei Gideono Tvarkdarys nuostabiai dera su kitu šaunuoliu – Gideono Keršytoju (Gideon‘s Avenger) – šis tiesiog pučiasi +1/+1 žetonais, kai priešininko padaras užsitap‘ina ir visiškai nesvarbu kaip – puldamas, ar jūsų padarų padedamas.
Kaladėje yra du specifiniai padarai, kurie daro kaladės kovotojus stipresniais. Tai Ginklakalys Veteranas (Veteran Swordsmith) ir Šarvadirbys Veteranas (Veteran Armorsmith). Pirmasis priduoda +1 prie atakos visiems jūsų kareiviams, o antrasis visiems kariams suteikia +1 prie gynybos. Jei išsamiau pažvelgsite į padarų tipą, tai visi be išimties turi tą patį – „soldier“. Kai kurie dar turi papildomą subtipą – „kor“, kas nurodo kario rasę. Korai yra kilę iš Zendikaro, liauni ir aukšti, melsvos arba pilkos spalvos odos ir baltų plaukų.
Karių paradą užbaigia Sargybos Kapitonė (Captain of the Watch), kainuojanti vėl nepadoriai daug manos – 6. Kaip 3/3 padarui tai gal ir nebūtų patrauklu, bet šarmo suteikia „budrumo“ (vigilance) savybė – puolant nereikia užtap‘inti padaro. Kapitonė ne tik pati budri, bet dar šią savybę suteikia ir bet kuriam baltam jūsų kontroliuojamam kariui, o tai reiškia – visiems padarams kaladėje. Vos nepamiršau, prie viso šito dar +1/+1 visiems „budriems“ kariams. Na ir vyšnaitė ant torto – ateidama į žaidimą, ji atsiveda tris baltus 1/1 karių tokenus, kas reiškia, jog jiems iškart ima galioti jos savybė ir tie iškart patampa 2/2 „budriais“ padarais. Kaip manot – kaina tikrai verta tokios šaunuolės? Manau atsakymas vienareikšmiškas.
Na va ir viskas. Smagi kaladė, greita kaip žaibas ir testavimo procese parodė super gerus rezultatus. Žinoma, kaladė nėra ideali, kaip ir visoms mažoms ir greitoms kaladėms – jei nepavyksta pergalės pasiekti greitai, gali kilti šiokių tokių problemų. Na, bent jau „mana screw“ (kai nepavyksta ištraukti reikiamo kiekio manos) tikrai negresia.
Apžvelkime Gideono (Gideon Jura) kaip pleinsvokerio kortą. Ji kiek nestandartinė. Nestandartinė tuo, kad trečiąją, paprastai reiškiančią kažkam žaidimo pabaigą savybę, žaidėjas gali naudoti IŠKART, tik atėjus į žaidimą. Maža to, nereikia nuimti nei vieno lojalumo žetono, nes kaina yra nulis. Gideonas tampa 6/6 padaru, kuris tuo pačiu yra dar ir pleinsvokeris. Bet kokia jam daroma žala, kol jis yra padaras yra anuliuojama. Skamba kaip ir puikiai, bet čia glūdi mažas niuansas – taip, žala Gideonui nelimpa, bet jis gali būti lengvai pašalintas iš žaidimo bet kurio removal‘o pagalba, nes savybė neapsaugo nuo „destroy“, arba „remove“ efektų. Tą reiktų atminti. O šiaip, apart to, turėti kiekvieną varymą 6/6 padarą yra visai neblogai. Vienintelė, kuri mažina lojalumo žetonus savybė yra antroji ir ji už 2 žetonus sunaikina užtap‘intą padarą. Pirmoji savybė, pridėdama +2 žetonus visiems priešininko padarams, jei tik jie gali, liepia kitą atakos fazę atakuoti jį patį. Ši savybė taktiškai irgi yra lanksti, nes galima naudoti ją dvejopai: a) aukoti Gideoną, kad visi priešininko atakuojantys padarai pultų jį ir per gynybos fazę liktų užtap‘inti, o tada jūsų varymo metu būtų galima surengti „alpha strike“, b) išprovokuoti priešininko padarus pulti, o su savaisiais blokuoti jums parankiais metodais, taip išretinant puolančiųjų gretas. Kortos kaina yra 5 manos, bet už tą kainą Gideonas į žaidimą ateina net su 6 lojalumo žetonais.
Kas liečia kitas kaladės kortas, gal iškart pradėsiu nuo ginklų. Atrodytų, kad nespalvotos manos „equipment“ kortoms ne visai vieta baltoje kaladėje, bet iš tikro šios kortos čia – tikros žvaigždės. Jos padaro mažutėlius kaladės padarus tikrais kariais. Kad ir antai – Patikimoji Mačetė (Trusty Machete) – kainuoja 1 manos ir į rankas paduodama už 2 manos. Priduoda +2/+1 bet kuriam, ją pakėlusiam nuo žemės. Ypatingai ji tinka Koro Dvikovininkui (Kor Duelist) – kuris iš 1/1 kareivėlio tampa nežemišką žalą dalinančiu gladiatoriumi, nes įgyja „dvigubo kirčio“ (double strike) savybę. O jei į rankas paima dar ir antrą mačetę (taip, kaladėje jos yra dvi), tai žalos skaičius išauga į dviženklį. Yra ir mažiau subtilesnių mirties įrankių, pvz. Žmogėdros Kapoklė (Ogre‘s Cleaver) – kainuoja nedaug, bet pakelti nuo žemės reiks 5 manos. Na, bet ir gausite +5/0 bonusą. Vėliavos Ašmenys (Pennon Blade) skaičiuoja kiek kontroliuojate padarų ir už kiekvieną priduoda po +1/+1. Kaip sakoma – jėga vienybėje. Loksodono Kovos Kūjis (Loxodon Warhammer) sujungia net tris savybes : +3/0 bonusą, „sutrypimo“ (trample) savybę ir „gyvybės sąsajos“ (lifelink). Žinoma, kaladėje pagalvota ir apie šarvus. Veterano Šarvai (Veteran‘s Armaments) gali būti nemokamai užvelkami ant bet kurio naujai atėjusio kario, o taip pat priduoda +1/+1 bonusą už kiekvieną atakuojantį padarą. Ši savybė praverčia tiek atakuojant, tiek blokuojant, nes skaičiuojami yra tiek jūsų, tiek priešininko padarai. Argentumo Šarvai (Argentum Armor) kainuoja baisiai daug manos – net 6 (tai tikrai yra nežmoniškai daug, palyginti su kitomis kortomis), antrą tiek sumokėsite norėdami juos užsivilkti. Bet pažiūrėkite, ką už tai gaunate. +6/+6 bonusas yra dar niekai, nes kiekvieną kartą kai padaras su šiais šarvais atakuoja, galima pasirinktinai sunaikinti bet kurį priešininko objektą (padarą, žemę, artefaktą ar apžavą). Šilkinių Šnabždesių Skraistė (Whispersilk Cloak) gal padaro ir nesustiprina, bet padaro jį neblokuojamu ir suteikia „šydo“ (shroud) savybę, kas reiškia, kad padaras negali būti jokio burto ar savybės taikiniu. Likę du paskutiniai kovos įrankiai yra labiau palaikymo pobūdžio. Papildomos galios nepriduoda, bet pvz. Aitvaras (Kitesail) pakelia padarą į orą, o Infiltravimo Lęšiai (Infiltration Lens) duoda galimybę blokuojant patraukti 2 kortas.
Keletą žodžių reiktų paminėti ir apie pačius kovotojus. Idealiausia, kai pirmu varymu kovos lauke atsiranda 1 manos kainuojantys skautai. Gideono Tvarkdarys (Gideon‘s Lawkeeper) – už 1 manos sugeba užtap‘inti priešininko padarą. Aitvarų Mokinys (Kitesail Apprentice) – gavęs į rankas bet kokį įrankį pradeda skraidyti. Jau minėtas Koro Dvikovininkas (Kor Duelist) su savo „dvigubo kirčio“ savybe. Kiek brangesnis yra Koro Kablių Meistras (Kor Hookmaster) – ateidamas į žaidimą užtap‘iną padarą, kuris sekantį savo varymą neatsitap‘ina, tik dar sekantį. Kablių Meistras bei Gideono Tvarkdarys nuostabiai dera su kitu šaunuoliu – Gideono Keršytoju (Gideon‘s Avenger) – šis tiesiog pučiasi +1/+1 žetonais, kai priešininko padaras užsitap‘ina ir visiškai nesvarbu kaip – puldamas, ar jūsų padarų padedamas.
Kaladėje yra du specifiniai padarai, kurie daro kaladės kovotojus stipresniais. Tai Ginklakalys Veteranas (Veteran Swordsmith) ir Šarvadirbys Veteranas (Veteran Armorsmith). Pirmasis priduoda +1 prie atakos visiems jūsų kareiviams, o antrasis visiems kariams suteikia +1 prie gynybos. Jei išsamiau pažvelgsite į padarų tipą, tai visi be išimties turi tą patį – „soldier“. Kai kurie dar turi papildomą subtipą – „kor“, kas nurodo kario rasę. Korai yra kilę iš Zendikaro, liauni ir aukšti, melsvos arba pilkos spalvos odos ir baltų plaukų.
Karių paradą užbaigia Sargybos Kapitonė (Captain of the Watch), kainuojanti vėl nepadoriai daug manos – 6. Kaip 3/3 padarui tai gal ir nebūtų patrauklu, bet šarmo suteikia „budrumo“ (vigilance) savybė – puolant nereikia užtap‘inti padaro. Kapitonė ne tik pati budri, bet dar šią savybę suteikia ir bet kuriam baltam jūsų kontroliuojamam kariui, o tai reiškia – visiems padarams kaladėje. Vos nepamiršau, prie viso šito dar +1/+1 visiems „budriems“ kariams. Na ir vyšnaitė ant torto – ateidama į žaidimą, ji atsiveda tris baltus 1/1 karių tokenus, kas reiškia, jog jiems iškart ima galioti jos savybė ir tie iškart patampa 2/2 „budriais“ padarais. Kaip manot – kaina tikrai verta tokios šaunuolės? Manau atsakymas vienareikšmiškas.
Na va ir viskas. Smagi kaladė, greita kaip žaibas ir testavimo procese parodė super gerus rezultatus. Žinoma, kaladė nėra ideali, kaip ir visoms mažoms ir greitoms kaladėms – jei nepavyksta pergalės pasiekti greitai, gali kilti šiokių tokių problemų. Na, bent jau „mana screw“ (kai nepavyksta ištraukti reikiamo kiekio manos) tikrai negresia.