Autorius Tema: Kaip suskurti savo RPG pasaulį, kampaniją ir sesijas. Part 1  (Skaityta 11468 kartus)

Povils

  • Servant
  • ***
  • Įrašai: 497
  • Power to the People
Kaip suskurti savo RPG pasaulį, kampaniją ir sesijas. Part 1
« Įrašytas: Lapkritis 25, 2015, 17:28 »
Aš esu didelis Paper&Pen RPG fanas, nepaisant to, kad niekad nebandžiau klasikinio Dungeons & Dragons. Su šiuo žanru buvau supažindintas per itin lanksčią GURPS sistemą, kuria remiuosi ir pats vesdamas savo sesijas. Visada buvau, esu ir būsiu originalaus pasaulio, kuriame vyksta nuotykis, kūrimo fanas. Gal dėl to, kad nemoku ieškot jau padarytų scenarijų, gal dėl to, kad galiu pasitaškyti neįprastomis idėjomis, kurias retais atvejais galiu surinkti į krūvą, ar gal dėl to, kad tik aš pats žinau kas vyksta mano pasaulyje ir niekas negali kišti pagalių į ratus :) .Na kaip ten bebūtų, savo pasaulius ir scenarijus kuriu pats ir šios temos atsiradimo proga norėčiau pasidalinti savo patirtimi kaip aš kuriu pasaulį, scenarijų ar veikėjus jame. Taip pat duosiu pavyzdžių remdamasis savo naujausiu kūriniu ir vesta sesija klube.

Nuo ko pradėti? Mano pradžia visad būna "keturių kolonų smegenų šturmas". Jo pagalba pirmiausia sukuriu žaidimo aplinką - pasaulį. "Kolonos" - tai idėjos, veikėjai, datos, įvykiai ar vietovės svarbios kuriamam pasauliui. Jos gali būti kaip konceptas (laikas po pasaulio pabaigos Europoje) arba labai konkrečios kaip kad NPC (non-playable character) vardas (Vasilijus Palubenko) ir jo istorija. Svarbiausia - tai idėjos, kurios jaučiamos visos kampanijos metu.

Pirmoji mano idėja kampanijai ir vestai sesijai - post apokaliptinis pasaulis. Remiuosi visiems žinoma idėja (itin išplėtota Fallout serijos), todėl kiekvienas žaidžiantis patogiai gali įsivaizduoti tiek žmonių aprangą, tiek gręsiančius pavojus. Ši idėja taip pat gali pakišti tokias mintis kaip kad veikėjų turimi darbai (Scanai ieškantys daiktų), vertybės (saugumas miestuose tvirtovėse) ar net ginkluotė (pistoletai, automatai, retas lazerinis ginklas). Galima prisirišti ir prie vieno žinomo post-apokaliptinio pasaulio, tačiau aš bandau sugalvoti šį tą savo ar pridėti iš kitos skaitytos literatūros (Metro 2033): valiuta - šoviniai, neaiškūs juodi "Psichai" ir t.t. Taip pat tolesnė žaidimo eiga gali būti susijusi su tuo kaip atėjo pasaulio pabaiga ar kaip dalis žmonių išsigelbėjo.
Antroji mano turėta kolona - Europos Šiaurė. Ši pasirinkta lokacija man diktuoja kultūras ir kalbas (Rusų, Skandinavų),  miestus (Murmanskas, Kirkenesas, Alta), ar svarbias gamtines lokacijas (Nordkappo kyšulys). Šiaurė = šaltis, sniegas, ir ledas, kuriame gali būti įstrigę daiktai. Šaltis taip pat diktuoja aprangą bei išgyvenimo įrankius ar aplinkos gyvūnus.
Toliau pasirinkau išskirtinį veikėją, kuris visą laiką (t.y. visų sesijų) veikia žaidėjus. Pirmojoje dalyje jis davė veikėjams užduotį surasti jam išskirtinį objektą ir jį pargabenti. Galų gale, pasakęs ačiū, juos išdūrė ir išsiuntė į Altos kasyklas. Vis papasakodavau apie jį ir jo aplinką mažų detalių (pagalbininkas Igoris, jo kaip prekeivio veikla, ryšiai su Skandinavais, krūvos šunų aplinkui). Su apgavyste norėjau sužadinti veikėjams keršto jausmą, kad kartais prisimintų Vasilijų vienu ar kitu būdu.
Trečioji kolona - Legenda apie Nemirtingą skandinavų karalių, kurią nusižiūrėjau iš labai trumpo 5 min Darkhorse comics video. Pirmojoje sesijoje veikėjai buvo supažindinti su lokacija, žemėlapiu ir idėja apie Nemirtingojo karaliaus lobį. Tokiu būdu įvedu dar vieną tikslą veikėjų pastangoms, tarsi duodu idėją ar kabliuką ką jie toliau galėtų veikti ar siekti.
Taigi apibendrinimui: aš ėmiau keturias gan skirtingas idėjas:
Falloutas + Metro 2033
Europos šiaurė
Vasilijus Palubenko
Legenda apie Skandinavų valdovą

Konstruojant šias idėjas gimė žaidimo pasaulis ir svarbiausia kelių ateinančių sesijų rėmai ir mintys. Susidarė pasaulis, kurį nuo šiol galiu praplėsti ir vis pridurti vieną koloną pakeičiant kita pagal poreikį.

Tiems kas nori išbandyti save kaip GM ir sukurti savo pasaulį siūlau tokį "pratimą" kai važiuosit autobusu ir žiūrėsit pro langą: sugalvokite keturias nesusijusias idėjas (primenu kad tai gali būti lokacija, veikėjas, legenda, knygos tema ar pan.) ir jas sudėję į krūvą pabandykite sukurti pasaulį ir istoriją be smulkių detalių, kuri galėtų nutikti tame pasaulyje.
Sekantis mano postas bus apie tai kaip aš konstruoju maždaug 3-4 valandų žaidimo sesiją ir pateiksiu klube vestos sesijos pavyzdį.

P.S. ir žinoma jei yra klausimų - nesivaržykit pasidalinsiu idėjom su sąlyga kad nespoilinsiu sukurtos istorijos :D