Auramanceris (Auramancer)
Judame toliau ir dabar mano rankose – baltai žalia kaladė „Auramanceris“. Kas toks yra auramanceris? Tai toks magas, kuris manipuliuoja auromis. Kas tai yra auros? Tai tokie burtai, kurie yra kabinami ant padaro ir duoda kažkokią naudą, arba žalą, jei užkabinami ant priešininko padaro. Kaip ir pavadinimas sako, kaladės tema – auros. Šioje kaladėje rasime ne šiaip sau auras, o totemines umbras, kaip jas vadina vietiniai. Jos yra pavadintos gyvūnų vardais. Aišku, ne visos kaladės auros yra totemai, gal pusė. Kaip jos veikia? Labai gražiai tai atvaizduojama grafiškai, ant kortos – iš išorės yra vaiduokliškas permatomas apvalkalas, tarkim kažkokio gyvūno, o viduje sėdi magas. Kiekviena umbra tuo pačiu yra ir toteminis šarvas. Tai reiškia, kad jei į gyvūną yra „pasikėsinama“ (kad ir su geru senu removal‘u), jis išgyvena, tačiau nebetenka auros. Tai tarsi antra gyvybė. Bet auros yra ne vienintelė kaladės tema. Antroji, ne mažiau svarbi – gyvybės taškų regeneravimas. Galiu drąsiai teigti, kad jokia kita kaladė net iš tolo neprilygsta šia tema. Tai reiškia, kad čia galima šiek tiek "prasileisti" žalos, nes paskui bus galima išsigydyti. Padarų kaladėje irgi nėra daug, vos 17, bet visi jie turi tokias įmantrias savybes – tai žiūrėk, negali į juos taikytis, tai negali pablokuoti, o ant jų užkabinus dar ir anksčiau minėtas auras, jie tampa išvis rimta problema. Kai tema tapo aiški, atėjo metas aptarti ir kaladės čempioną. Praeitos kaladės aprašyme esu labai trumpai apie jį užsiminęs. Tai yra liūtažmogis, arba vietine kalba „leonin“ arba „nacatl“ rasės atstovas – Adžanis Auksakartis. Na, jo karčiai gal ir nėra iš aukso, bet pats pleinsvokeris yra nemažiau įspūdingas.
Adžanis gimė Alaros pasaulyje, Najos kontinente/skeveldroje. Pamenat, apie Alara kaip tik pasakojau prieš tai buvusios kaladės aprašyme. Liūtažmogis gimė albinosas, kas leoninų gentyse buvo retenybė, tad nenuostabu, kad nuo pat gimimo jis buvo kitoks. Gentainiai jį apibūdindavo – „baltas, kaip mirtis“. Būnant kitokiu, jaunuoliui buvo sunku sulaukti pripažinimo gentyje. Apie jo tėvus nelabai kas žinoma, tad vienintelis, kas juo rūpinosi buvo jo vyresnysis brolis Džazalis. Skirtingai nuo Adžanio, Džiazalis buvo labai gerbiamas gentyje, stiprus, diplomatiškas, vienas geriausių genties karių ir nežiūrint į tai, kad turi „nepopuliarų“ brolį, jis greit paliko iki genties Ka (Kha), kas reiškia genties vadą. Džazalis tikėjosi, kad jam tapus Ka, visi ims palankiau žiūrėti į jo brolį, bet nelabai kas pasikeitė, na gal gentis ėmė šiek tiek labiau toleruotį albinosą. Bet Adžanis nebuvo visai vienišas, jis turėjo keletą draugų, tarp jų ir genties šamanę Zaliki. Be to jis buvo unikalus tuo, kad praktikavo labai specifinę, sielos magiją. Naudodamas baltąją maną, jis turėjo galimybę pažvelgti į kiekvieno sutikto sielos gelmes. Maža to, jis galėjo ta siela manipuliuoti, na pavyzdžiui – liepti jai gydyti kūną, tad greitai jis tapo vienu geriausiu genties gydytojų.
Kartą medžioklėje, Ažanis buvo užpultas grupės žmonių. Tai buvo gan neįprasta, nes žmonės leoninų paprastai nepuldinėdavo. Džazalis atėjo broliui į pagalbą ir jį išgelbėjo. Kaip vėliau paaiškėjo, tie žmonės ieškojo konkrečiai Adžanio. Kokiu tikslu, buvo neaišku. Atsidėkodamas broliui už kilnų poelgį, Adžanis nutarė sumedžioti vieną iš pirmykščių žvėrių ir iškelti šventę. Tuo pačiu tikėjosi pelnyti genties pagarbą, nes užmušti pirmykštį padarą ryždavosi tikrai ne kiekvienas. Vos tik medžioklės laimikis krito, įsikišo kiti gentainiai, kuriems vadovavo Tenochas. Grobį atėmė, o patį Adžanį stipriai sumušė. Tą pačią naktį, į genties stovyklą paslapčia įsėlino tamsi figūra su gobtuvu ir sviedė į laužą magišką artefaktą. Iš objekto pasipylė šešėliai ir ėmė žudyti leoninus. Viskas buvo netikėta, tad nespėjus sureaguoti, kovoje krito ir Džazalis, nužudytas savo paties kirviu. Adžanis nespėjo laiku atbėgti į pagalbą. Palapinėje, kur krito jo brolis, Adžanis laikė rankose brolio kūną ir girdėjo švelnų jo balsą, bet nesuprato ką jis sako. Tuo metu tvykstelėjo ir įsižiebė jo pleinsvokerio kibirkštis ir jis teleportavosi. Tiesa, nelabai toli, tame pačiame Alaros pasaulyje, tik į kitą, Džundo kontinentą. Jis iškart buvo užpultas drakono Kartuso, bet čia jam į pagalbą atėjo Šerchanas Volas. Šerchanas paaiškino, kas nutiko su Adžaniu ir kas tai yra pleinsvokerio kibirkštis. Išklausęs kas nutiko leoninui, Šerchanas patarė nukreipti pyktį ir keršto troškimą brolio žudikų paieškai. Adžanis teleportavosi atgal į Naja. Jis užėjo į brolio palapinę ir paėmė juodąjį brolio kirvį. Jis turėjo lygiai tokį pat, tik baltą. Jis sujungė abu kirvius į vientisą ginklą, tokį, su kokiu jis yra vaizduojamas kortose. Kremuoto brolio pelenais, ant savo apsiausto jis išpaišė mistinius ženklus ir paskyrė savo gyvenimą atkeršyti už brolį ir ginti nekaltuosius. Jo pirmas taikinys buvo Tenochas. Jis rado jį prie uolos krašto. Tenochas pareiškė, kad nenori kautis ir pripažino, kad slapta visada gerbė Adžanį. Tas faktas Adžanio neįtikino ir jis nustūmė Tenochą nuo uolos, bet deja – pats neišlaikė pusiausvyros ir nukrito kartu. Tenocho apsiausto kraštas užsikabino už uolos, o Adžanis spėjo įsikibti jam į koją, bet Tenochas jį nusipurtė. Adžanis nukrito ir smarkiai susižalojo, dar prieš prarasdamas sąmonę, jis spėjo teleportuotis.
Atsibudo jis Banto kontinente, čia pat, Alaroje. Jį rado ir slaugė pleinsvokerė Elspet Tirel. Per dvi savaites leoninas atsigavo ir sustiprėjo. Jis perspėjo Elspet, kad artėja konfliktas ir teleportavosi atgal į Najos kontinentą. Grįžęs į gentį, iš Tenocho motinos jis sužinojo, kad kita gentainė – Marisi, gali būti susijusi su brolio mirtimi. Dar nespėjus apkaltinti Marisi, į konfrontaciją įsikišo Majelė, Cylijos elfų valdovė, dar žinoma kaip Anima. Jos savybė – visur regėti tiesą. Ji pasakė, kad reikia ieškoti legendinio drakono Nikolo Bolo. Na, kur daugiau gali rasti drakoną, jei ne Džundo kontinente. Adžanis susiruošė ten, bet... paaiškėjo, kad Džundo nebėra. Kaip ir visų kitų kontinentų, nes prasidėjo Konfliuksas – kontinentų susiliejimas. Kaip dabar žinome, už viso to tikrai stovėjo Nikolas Bolas, kuris prieš tai liepė savo agentams aktyvuoti kontinentų obeliskus. Pasikartosiu, kad Alaros skeveldros arba – kontinentai, per ilgai buvo atskirai ir jau susiformavo nepriklausomai vienas nuo kito. Todėl, juos bandant sujungti, jie jau nebesutapo. Persidengė vienas su kitu, o toks procesas išskyrė nežmoniškai didelį kiekį manos. Visą tą maną ketino sutraukti į save Bolas, tokiu būdu tapdamas labai galingas ir žinoma – sunaikindamas visą Alaros pasaulį. Bet tokio lygio „blogiečiui“ kaip Bolas tai buvo nė motais. Jo planai buvo kur kas didingesni. Deja, tiems planams kaip tik ir sutrukdė Adžanis. Po kieto nusileidimo, jau dalinai susijungusiuose kontinentuose, Adžanis pastebėjo, kad čia atvyko ir kelios armijos kovai su drakonu. Ten buvo ir žmonių armija, vadovaujama Krešo (Kresh), bei elfu armija, vedama Majelės. Ten taip pat buvo ir šamanė Zaliki. Pažvelgęs jai į sielą, Adžanis pamatė, kad ji ir yra atsakinga už brolio žūtį, bet taipogi jis pastebėjo, kad ji buvo valdoma Marisi. Kadangi pati Marisi krito nuo Zaliki rankos, Adžanis niekaip neprisivertė jos nužudyti, nes Zaliki visada jį gerbė ir buvo gera draugė, tuo tarpu kai kiti genties nariai jo šalinosi. Staiga Adžanio viduje kažkas pasikeitė ir netikėtai jį apėmė iki šiol nepatirta ramybė. Dingo visas keršto pyktis ir neapykanta. Bet reikalai buvo dar nebaigti, nes kovos lauke pasirodė pats Nikolas. Jis ėmė traukti maną į save, bet jam nebaigus ritualo, dalį manos į save įtraukė ir Adžanis. Jis pažvelgė tiesiai į didžiojo drakono sielą ir padarė tos sielos projekciją realybėje, avataro pavidalu. Avataro pagalbą jis nugalėjo Bolą ir ištrėmė jį iš Alaros.
Kai viskas nurimo, gentainiai pagaliau pripažino Adžanio nuopelnus ir pasiūlė jam Ka vietą. Tai buvo viskas, apie ką Adžanis kažkada svajojo, bet dabar prieš gentainius stovėjo jau nebe tas leoninas. Visi tie įvykiai jį labai pakeitė ir jis pasiūlymą atmetė. Vietoj savęs, Ka paskyręs Zaliki, jis nutarė susirasti Elspet. Buvo likusi „neapmokėtą skola“ šiai pleinsvokerei, kurį jį išgelbėjo tąkart. Jis rado pleinsvokerę puolusią į neviltį, kad nebeliko jos taip mylimo kontinento Banto. Kad pragyventų, ji kovojo kaip samdoma gladiatorė Urborgo požemiuose. Adžanis atvyko laiku, nes Elspet kaip tik kovojo su keistos išvaizdos oponentu. Žinot su kuo? Ogi su mums jau pažįstamu Kotu iš Kūjo genties. Pamatęs ant oponento rankos Fireksijos simbolį, Adžanis neleido Elspet nugalėti Koto. Kovai pasibaigus, jis mėgino ją atvesti į protą, sakydamas, kad ji gali savo žmonėms duoti daug daugiau, nei žeminti save ir kovoti už pinigus. Bet mergiona buvo neperkalbama. Skaudančia širdimi Adžanis atidavė jai jos šarvus, atgabentus iš buvusio Banto regiono ir teleportavosi.
Bet jį vis tiek neapleido mintis, kad savotiškai išduoda savo draugę, neatvesdamas jo į protą. Jis nutarė pamėginti dar kartą. Šį kartą jis surado Elspet Teros (Theros) pasaulyje. Primenu, kad Teros pasaulis yra paremtas graikų mitologija. Kad ir ką būtų sumaniusi Elspet, jis nutarė šį kartą jos nepalikti ir visada būti šalia. Pleinsvokerė ketino keliauti į pasaulio kraštą, kur buvo dievų miestas Niksas (Nyx). Ko ji ten ieškojo – istorija nutyli. Tam, kad patekti į miestą, vienas iš jų turėjo pereiti vieno iš penkių dievų išmėginimą. Adžanis mėgino įtikinti ją rinktis jūrų deivės Tasos (Thassa) išbandymą, nes jis buvo vienas iš lengvesnių ir sukeliantis mažiau streso ir taip iškankintai merginai, bet ji paskutinę akimirką pasirinko mirties dievo Erebuso (Erebos) išbandymą. Jai pavyko išlaikyti išbandymą ir jie pateko į dievų miestą. Ir čia paaiškėjo Elspet tikslas. Ji čia atvyko nudėti pusdievio Ksenagos (Xenagos). Ksenagos buvo kaltas dėl pleinsvokerės mylimojo mirties. Įvyko kova ir Elspet buvo ją bepralaiminti, bet čia įsikišo Adžanis ir savo burtais suteikė jai jėgų antplūdį. To pakako ir Elspet laimėjo kovą, įsmeigdama ietį į pusdievio krūtinę. Kerštas buvo įvykdytas, bet mergina po kovos buvo labai išsekusi. Tuo pasinaudojo dievas Heliodas, kuris jau nuo senų laikų laikė pagiežą Elspet. Greičiausiai iš pavydo, kad ji yra pleinsvokerė ir kada nors pakils į pusdievius, kaip tai padarė Ksenagos. Žodžiu, bijodamas dėl savo paties kailio, jis atsirado prie Nikso vartų, Elspet ir Adžaniui jau pro juos bežengiant, apakino merginą šviesos žybsniu ir pervėrė krūtinę jos pačios ginklu. Nepadėjo nei Adžanio gydymo burtai. Elspet mirė. Adžianis išnešė jos kūną iš dievų miesto, bet nutarė visko taip nepalikti. Kaip žinia dievai Teros pasaulyje egzistuoja tik dėl to, kad žmonės jais tiki ir kuo didesnis tikėjimas, tuo dievai yra galingesni. Adžanis suprato, kad akis į akį su dievu nepakovosi, bet yra kitas būdas. Jis ėmė keliauti per Heliodo šventyklas ir pasakoti visiems kaip niekingai buvo nužudyta didi moteris, taip palauždamas visų tikėjimą. Prie jo prisijungė jo sekėjai, bei beveik visos Teros leoninų gentys. Kaip atminimą ir pagarbą savo draugei, Adžanis ėmė nešioti Elspet apsiaustą. Na, geriau pagalvojus – techniškai Elspet nemirė, nes Teros pasaulyje yra gyvųjų ir mirusiųjų pasauliai, bet yra savi dėsniai ir jei priklausai vienam pasauliui, negali patekti į kitą. Bet šios merginos istorija yra jau kitas pasakojimas, tik deja – jai skirtos kaladės mano rinkinyje nėra. Adžanio pasakojimą ties ta vieta irgi baigsiu, nes reikia pereiti prie techninės dalies, o tai yra jo, kaip pleinsvokerio korta.
Adžanio (
Ajani Goldmane), kaip ir Šerchano manos kaina irgi yra 4 ir jis ateina į žaidimą su 4 lojalumo žetonais. Įdomus faktas yra tas, kad nors kaladė yra baltai žalia, pleinsvokerio kortos manos kaina yra grynai balta. Pirmoji savybė yra labai paprasta: už 1 lojalumo žetoną gauname 2 gyvybės taškus. Antroji atima 1 žetoną, bet užtat VISIEMS jūsų padarams priduoda +1/+1 ir suteikia „budrumo“ (vigilance) savybę – kai jie atakuoja, jų nereikia pasukti. Na, o trečioji, kaip visada yra „game breaker“ – nuėmus 6 lojalumo žetonus į žaidimo lauką padedame padaro avatarą, kurio gyvybės ir atakos taškai yra lygus jūsų gyvybės taškams. O kadangi kaladė gyvybės taškų gauti tikrai moka, tai ant stalo lengvai galime pamatyti avatarą ir su dviženkliu skaičiumi.
Kad jau prakalbom apie gyvybės taškus... tai patogiausias ir lengviausias būdas jų gauti yra
Adžanio Mantra (
Ajani‘s Mantra) – tereikia tiesiog padėti į žaidimą ir stebėti , kaip kiekvieną varymą kapsi gyvybės lašai. Šio burto yra 4x kopijos ir man nuoširdžiai sunku patikėti, kad padėjęs į žaidimą visas keturias, per vieną varymą pasyviai gaudami po 4 gyvybės taškus, sugebėtume pralošti...
Didvyrių Susitikimas (
Heroes‘ Reunion) iškart duoda 7 gyvybės taškus, vienkartinis efektas. Netgi kai kurie padarai, kaip antai
Adžanio Saulės Smogikai (
Ajani‘s Sunstriker) turi „gyvybės ryšio“ (lifelink) savybę. Tie, kas neturi, gali ją gauti paėmę į rankas vienintelį kaladės artefaktą –
Pabaisos Kūjį (
Behemoth Sledge), kuris papildomai dar priduoda +2/+2 bei „sutrypimo“ (trample) savybes. Visiškai analogiškas efektas bus jei ant padaro užvilksite
Šarvuočio Apsiaustą (
Armadillo Cloak). Pasyvių gyvybės taškų dar galima gauti „užmigdžius“ priešininko padarus
Miegančią Palaimą (
Recumbent Bliss) – čia dar žinoma gaunama nauda yra ir tai, kad tie padarai nei atakuos, nei ginsis. Ei, aš dar nebaigiau – sąrašas tęsiasi.
Esencijos Saugotoja (
Essence Warden) skaičiuoja visus į žaidimą ateinančius padarus, tiek savus, tiek priešininko ir už kiekvieną dovanoja jums po gyvybės tašką.
Dieviškos Dovanos (
Divine Favor) aura duoda 3 gyvybės taškus vien už tai, kad ateina į žaidimą, o
Felidaro Umbra (
Felidar Umbra) padarui suteikia „gyvybės ryšio“ savybę, plius – šią aurą labai greit galima „perkabinti“ ant kito padaro, jau nekalbant tai, kad ji kartu yra ir toteminis šarvas. Na, tai kaip jums kolekcija įrankių, parūpinančių gyvybės taškus? Sakau jums, bet kokiai kitai kaladei labai ir labai toli iki to. Bet čia dar ne viskas. Kam gali būti naudinga gyvybės taškai? Na, savaime aišku, jums... bet yra dar vienas labai naudingas jų panaudojimas. Kaladėje puikuojasi 4 šaunuoliai, kurie vadinasi –
Adžanio Gentainiai (
Ajani‘s Pridemate). Pradžioje jie visai nedidukai – tik 2/2 padarėliai, bet jei iš kur nors gaunate gyvybės taškų, o kaip matėme – jų gauti galima praktiškai iš bet kur – jie iškart tampa +1/+1. Ką noriu pabrėžti čia, tai kad skaičiuojamas KIEKVIENAS gyvybės gavimo šaltinis. Jei remsimės mano anksčiau pateiktu pavyzdžiu su keturiomis Adžanio Mantromis (kai per kiekvieną varymą gaunami 4 gyvybės taškai), tai reikš, kad KIEKVIENĄ varymą, KIEKVIENAS Adžanio Gentainis gaus po +4/+4. Man net galvoje netelpa tokie skaičiai.
Pamenat - sakiau, kad kaladės padarai turi labai unikalias savybes. Štai kad ir dar vienas kaladės čempionas, o tiksliau – keturi, nes kaip įprasta – efektyvių kortų yra įdėta po 4x kopijas.
Aurų Gumbuotis (
Aura Gnarlid) – tai 2/2 žalias padaras, kuris sako, kad padarai, kurie yra silpnesni už jį, jo blokuoti negali. Tai dabar gautųsi, kad jo blokuoti negali tik priešininko 1/1 padarai? Kaip ir taip, jei ne kita gumbuočio savybė – jis įgyja +1/+1 už kiekvieną žaidime esančią aurą, net ir priešininko. Ir ta aura neprivalo būti užkabinta ant jo. Paprastai statistinis gumbuočio dydis būna apie 4/4 arba 5/5, o tai reiškia, kad užblokuoti šį meškėną gali nebent koks slibinas iš praeitos kaladės.
Liūtų Pasididžiavimui (
Pride of Lions) yra visiškai nusispjauti į tai, kad jį kažkas blokuoja – jei reiks, 4 žalos priešininkui garantuoti.
Šventas Vilkas (
Sacred Wolf) – neliečiamas. Į jį negalima taikytis priešininkui, na – jis juk šventas. Kovoje, žinoma, jis silpnokas, nors kanda pats ir skaudžiai, kita vertus – jei parūpinus jam gerą gynybinę aurą, štai ir turim nuožmų (ir šventą) vilką.
Tundros Vilkas (
Tundra Wolf) – puikus startinis padaras, nes jo „pirmojo kirčio“ (first strike) savybė leis jam puikiai susidoroti su priešininko startiniais 1/1 padarais. Na ir pabaigai apie pačias auras dar pakalbėkime. O jei konkrečiai, tai apie umbras.
Šerno Umbra (
Boar Umbra) – ši yra viena paprastesnių, padarui priduoda +3/+3, bei toteminius šarvus.
Lokio Umbra (
Bear Umbra) – šita įdomi, priduoda padarui +2/+2, bet kai jis atakuoja, tai atsisuka VISOS panaudotos jūsų žemių kortos, o tai reiškia, kad burti galima vėl iš naujo, jei tik turite ką. Na ir žinoma –
Indriko Umbra (
Indrik Umbra). Kas per gyvūnas yra indrikas? Masyvus keturkojis, primenantis brontozaurą, tik žymiai mažesnis. Šį umbra yra tai ką tikisi ištraukti kiekvienas žaidėjas. Tiesa, ji tikrai nepigi – net 6 žalios/baltos manos. Bet ką gi mes gauname už tokią, baisingai didelę, kaip aurai, kainą? Visų pirmą – padaras įgyja +4/+4, antrą – gauna „pirmojo kirčio“ (first strike) savybę, bet svarbiausia yra tai, kad kai padaras atakuoja, visi galintys tą padarą blokuoti – PRIVALO tai daryti. Dažniausiai po šio triuko pas priešininką nebelieka padarų. O ką daryti, jei jau išnaudojome visas auras ir jos guli mūsų „kapinėse“? Taigi
Prikabinti Jas Iš Naujo (
Retether). Tiesiog reikia susirinkti VISAS auras iš jūsų kapinių ir vėl jas sukabinti ant savo, o kai kurias ir ant priešininko padarų ir vualia – vakarėlis tęsiasi.
Po visų šių kaladės liaupsių jums gali kilti klausimas – ar ji nėra per galinga, palyginti su kitomis kaladėmis? Na, testuota buvo pakankamai ir rezultatai parodė, kad kaladė yra tikrai stipri, bet ne superstipri. Joje visiškai nėra skraidančių padarų. Ir aplamai, padarų iš viso tik 17. Visiškai nėra tiesioginės žalos burtų, tiesioginio padarų naikinimo (removal). Kaladė nėra pati greičiausia, ji remiasi tuo, kad pradžioje prarastus gyvybės taškus reikia tiesiog atstatyti. Padarai irgi nedideli, labai priklausantys nuo aurų, o jų gali ne visada ištraukti. Plius, tai kaladė, kurioje visiškai nėra taip vadinamo mana fix‘o, kaip kad buvo, tarkim, slibinų kaladėje. Jei užsispyręs trauksi tik vienos spalvos maną, gali nusigraužti nagus, belaukdamas reikiamos spalvos žemės ir stebėdamas, kaip tavo oponentas tave skaniai valgo. Balansas tikrai yra, kaip ir bet kurioje kitoje kaladėje. Todėl manau, kad ši kaladė tikrai atras savo pasekėjus ir fanus. O mes judame prie sekančios.