Artūro prašymu parašysiu trumpai apie Dugeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game
http://www.d6.lt/portal/game/dungeons-dragonsPakuotė - Labai didelė dežė - kvadratinė kaip DOOM, bet aukštesnė, bet viskas telpa labai labai gražiai - per žioplumą išmečiau tuos 13 counterių lapų, kuriuose jie buvo, tad liko tarpas tarp idėklo ir dežės dangčio - bet vistiek reiks pasiplanuoti dėžutes counteriams bei kortoms nusipirkti. Miniatūros - fantastiškos, Gravestorm drakonas labai didelis, counteriai stori, Dungeon Tiles'ai gražios grafikos, kortos nėra labai grafiškos, t.y. nėra gražiai kaip kituose geimuose apipaišytos - tiesiog surašyta visa info kas ir kaip, kortų 200 vnt
Žaidimas skirtas 1-5 žaidėjams ir yra kooperatyvinis, jokių Evil Masterių bei GM'ų - kas tikrai padaro žaidimą nuostabiu - visi žaidėjai arba laimi arba pralaimi.
Pirmas įspūdis tikrai geras, perskaičiau kelis kartus taisykles, tikrai nėra painios ir lengvai suprantamos - aišku žaidimo metu atsirado keletas niuansų, bet paskaičius taisykles bei neoficialų FAQ viskas paaiškėjo. Teko sulaukti pirmos progos pažaisti. Ta proga pasitaikė šeštadienį, Telšiuose
Pabandžiau pirmą scenarijų skirtą 1 žaidėjui. reikėjo spėti pabėgti iš požemio kol nepasirodė Ravenloft pilies šeiminkas grafas Strahd von Zarovich, kurį vienam užlenkti jaučiu be šansų. Pasirinkau burtininką, jis gan silpnokas, bet su juo galima tolimas atakas rengti ir neblogai monstrų nukalti. Deja pirmas mano bandymas baigėsi nesėkme ir monstrai mane uždubasino anksčiau, nei spėjau pasiekti Secret Stairs
Antras bandymas jau buvo Vilniuje, kai grįžom iš kelionės po Telšius ir Šiaulius (btw, Sawlikai, buvo malonu susitikti kieme
). Jau žaidimą bandėm dviese su Vaida, žaidėme antrą scenarijų - reikėjo surati Chapel ir kai ją suradom atsiranda tiek monstrų kiek žaidėjų ir juos reikėjo nužudyti ir paimti Icon of Ravenloft. Įėjus į požemį buvo trys išsišakojimai, nusprendėm išsiskirstyti ir ieškoti Chapel, kai jau buvom arti tikslo, Vaida teleportavosi netoli manęs ir padėjo nukalti kelis baisius monstriukus, ji buvo pasirinkusi Rogue veikįją, tad puikiai šaudė iš didesnio atstumo
Pavyko laimėti, bet preiš pabaigą buvo kilus grėsmė, bet keli lucky kauliuko metimai ir Vaidos special savybė, kuri leido nudiseiblinti naują monstrą, padėjo išplėsti pergalę.
Trumpai dabar apie pačią žaidimo mechaniką. Kadangi nėra GM'o viską valdo patys žaidėjai. Požemis yra Random, t.y. kai prieini prie Tile krašto, už kurio nieko nėra, trauki iš užversto Dungeon PIle ir dedi ją taip, kad rodyklė rodytų į tą pusę, kur tavo herojus, taip plečiasi požemis. Scenarijuje kai reikėjo mums surasto Icon of Revenloft, reikėjo paruoši Dungeon Tiles Pile, t.y. reikėko paimti tris random Tile ir tarp jų įmaišyti Tile su Chapel pavadinimu ir altorėliu, tada tas 4 Tile padėto po 8 Tile Dungeon Tile Pile'e, taigi, mūsų ieškomas Chapel buvo 9-12 kortelė, vadinasi, norint rasti Chapel, reikėtų atversti nuo 9 iki 12 naujų Tile. tas padaro žaidimą įdomesnį, nes nežinai kaip visas požemis išsidėstys, kokie pavojai laukia ir t.t.
Ėjimai:
Herojais ėjimą sudaro trys fazės:
Hero Phase
Jei ėjimo pradžioje Herojus turi 0 gyvybės (HP), jis turi naudoji Healing Surge, kad atgautų dalį savo HP (pusė galimos HP reikšmės, ant hero kortelės yra parašyta)
Poto gali atlikti tris veiksmus:
Move and Attack
Attack and Move
Move and Move
Ta dalis mano rodos aiški. Ania? Ataka vykdoma priklausomai ką pasirenki ir kokių daiktų, galių turi (tai gali būti durklas, kirvis, fire ball, mėtymas peiliais ir pan.) ant kiekvienos tokios kortos yra parašyta kokiu atstumu gali atakuoti ir kiek monstrų (vienas ar visi) ir yra parašyta Attack bonus reikšmė - meti D20 kauliuką ir pridedi tą reikšmę - jei bendra suma lygi arba daugiau nei Monstro AC (Armor Class), tada jis gauna atitinkamą kiekį damage, kai HP sumažėja iki 0, tas monstras miršta ir jo korta ant kurios surašytas jo Experience dedama į bendrą pulą - tą experiance poto galima panaudoti pasikelti levelį iki 2 lvl, bei atšaukti Encounter kortas. Jei yra nužudomas monstras, tada galima traukti treasure kortą, kurioje randami įvairųs daiktai - ginklai, teleportai, papildomi bonusai prie stat'ų ir pan.
Exploration Phase
Jei esi šalia krašto, kur nieko nėra, trauki naują Tile ir ją prijungi prie požemio, pratęsdamas požemį, taip, kad rodyklė rodytų į tą pusę, kur yra tavo herojus. Tada traukiama monstro korta ir ištrauktas monstras padedamas ant naujos Tile kaulų krūvos, o pačią kortą pasideda herojus šalia savęs pagal ištraukimo eilę, t.y. jei jau turi vieną monstrą, kitas padedamas šalio jo ir t.t., taip susidaro monstrų eilė, kuriuos TEKS PAČIAM VĖLIAU VALDYTI.
Jei nesi prie krašto, tiesiog skipini tą Phase.
Villain Phase
Jei prieš tai neatvertei naujo Tile arba atverstas naujas Tile yra su juoda rodykle, trauki Encounter kortą ir ją vykdai, o tos kortos tikras blogis - tarkim visi herojai gauna tiek damage, kiek turi monstrų, arba kita korta lieka žaidime ir jei tarkim herojus numeta Treasure kortą jis gauna 1 Damage, arba visi undean gauna +2 prie atakos. Vienžo tikrai nepergeriausios kortos
bet jas galima atšaukti sumokėjus 5 XP.
Poto yra aktyvuojami Villains (tai daug stipresni monstrai, kuriuos tikrai sunku nugalėti). kaip jie valdomi? Ant jų kortų yra surašytos sąlygos ir veiksmai. Tarkim pirma sąlygą - jei yra bent vienas herojus per 1 Tile, tada tas Villain atakuoją jį su Fire Ball ir pan. jei pirma sąlyga netinka, tada skaitai kitą ir t.t., paskutinė sąlyga visad būna -move X tiles to nearest Hero.
Po Villain yra aktyvuojami monstrai. Čia aktyvuojami tie monstrai, kurių kortas turi aktyvus Hero, t.y. jei tarkim mano ėjimas ir aš turiu 3 monstrų kortas, tai jas eilės tvarka ir aktyvuoju. Veiksmai vykdomi taip pat, t.y. skaitai ant kortos sąlygas ir vykdai pirmą teisingą, meti kauliuką (jei atakuoja) pridedi bonusą, ir jei bendra suma daugiau arba lygu Herojaus AC (Armor Class), atda atitinkamai padarai Damage sau
poto seka kito žaidėjo ėjimas.
Kada pralošiama? Ogi tada kai bet kuris herojus turi 0 HP ir jo ėjimo metu nėbėra likusių Healing Surge Tokenų - jų duodama 2 žaidimo pradžioje bendram naudojimui - t.y. tie 2 žetonai naudojami bendrai. Tiesa, galima palengvinti žaidimą pridėjus dar 1 žetoną, arba pasunkinti atėmus vieną žetoną.
Taigi reziumė:
1. Įtraukiantis ir greitas kooperatyvinis žaidimas, kurį galima sulošti per 1 h! (patikrinta ir tai tiesa, abu kartus ilgiau 1 valandas neteko lošti, netgi aiškinantis taisykles ir pan!) aišku priklauso nuo žaidėjų ( jei rūkysit ir kalbėsit apie visus galimus variantus - tai ir dienos nepakaks
)
2. Nėra GM - vadinasi arba visi laimi arba pralaimi ir nebus tokių pasakymų, kad va GM'as lievas, nemoka organizuoti žaidimo, arba - laimėjo herojai, nes jiems sekės ir daugiau GM'u nebūsiu
3. Random Dungeon - nežinomas požemis, nežinai kur tavęs kas lauks ir pan. Kai kurie scenarijai turi jau paruoštą map'ą, bet daugumoje jis statomas randomu pagal tai kaip Herojai atverčia Tile'us
4. Sulošus, noris sakyti - dar! taigi per vakarą galima sulošti net kelis scenarijus, arba po pralaimėjimo aptarus trumpą strategiją pakartoti iš naujo.
5. 13 scenarijų (2 scenarijai skirti 1 žaidėjui) Scenarijai skirtingi savo sudėtingumu. Plius gamintojas 2 Bonus scenarijus patalpino savo svetainėje. Yra ir neoficialių. Tiesa, daug visokių papildomų token'ų, kurie naudojami tik tam tikruose scenarijuose, tad gali susikurti savo scenarijų su istorija ir pan pats
6. Supaprastintos D&D 4e taisyklės, tad puikus startas jei norima pradėti žaisti ar meistrauti D&D
7. Tas geimas tikrai bus konkurentas Zombiams.
Daugiau info jei norite pasidomėti taisyklėmis ir geimo turiniu:
http://gawainish.info/CRDB/?g=cr Čia ir kortos aprašytos ir monstrai ir herojai
Tai gi tiek, jei ką nors plačiau - skypinkit, rašykit.
Jei būsite Vilniuje - galėsiu ir pademonstruoti. Vidmukas su Robke bus kursuose kitą savaitę berods - tai kadangi užkviesti į svečius vakarienės,tad manau jiems tikrai išpuls šansas išbandyti šitą žaidimą