OK, po LNoE pabandysiu iš savo požiūrio įvertint Battlestar galactica. Turiu nusipirkęs su visais exp'ais (nuo šiandien 1 exp jau truksta). Pagrindinė pirkimo priežastis buvo žaidimo tema - būdamas serialo gerbėju privalėjau jį turėti, be to aukšta vieta BGG reitinge kaip ir garantavo sėkmingą "investiciją".
Prieš apžvalgą kaip tikras eurogeimeris turiu pavaryt ant ameritrash'o. Randomas, ilgos taisyklės, kauliukai, ilgi kortų tekstai užknisa juodai. Pajuokavau
Nėra viskas taip beviltiška
Išvaizda ir tema. Aišku grafika eilinį kartą gera. Plastikinės figūrėlės (laivų) man patinka, va jei dar ranka kiltų jas pamaliavot - būtų idealu. Bazinio laivo išvaizda sėkmingai pataisyta antram exp'e. Gal būt norėčiau turėti ir veikejų plastikines figūrėles, bet neįsivaizduoju kaip jos turėtų atrodyti, kad nekeltų painiavos žaidimo metu, todėl šiuo metu naudojami veikėjų žetoniukai pilnai tenkina ir nesimaišo ieškant kur kas stovi.
Tema paremta sci-fi serialu. Iš vienos pusės tai didelis pliusas serialo gerbėjams, iš kitos pusės žiaurus minusas serialo nemačiusiems. Dalinai fun faktorius priklauso nuo žaidėjų noro ar sugebėjimo įsijausti i temą, o nemačiusiems serialo tai gali tapti sunku arba neįdomu, ko pasekoje ir likusiems žaisti tampa nebeįdomu.
Tradiciškai tokio tipo žaidimų kortose daug teksto, bet jį reikia skaityti visą, nes tai padeda kurti atmosferą. Šis punktas užkliuvo, nes dažniausiai bekrepiam tik į krizės kortų spalvas ir galimas pasekmes, o likęs tekstas lieka nuošalyje.
Planuojantiems pirktis įmautes patarimas imti storesnes premium klasės (bent jau mažosiom kortom), pasimokykit iš mano klaidų
Taisyklės ir išmokastamumas. Taisyklės sunkios, o taisyklių knygos storos (bet būna ir storesnių). Nepamenu tiksliai, berods pirmos 3 partijos buvo feilintos, jų paskirtis buvo taisyklių derinimas. Žaidimas salyginai sudėtingas, naujokams pradžioje daug neaiškumų būna. Žaidimų savininkams reiktų pasidaryti špargalkes, kurių pagalba butų galima kuo greičiau nieko nepamirštant paruošti naujokus žaidimui, priešingu atveju galima ir valandą sugaist aiškinant.
Žaidimo eiga. Pradėsiu iš karto nuo esminio žaidimo kabliuko - sailonų. Niekas nežino, kas yra sailonas, todėl labai svarbu kuo greičiau išsiaiškinti kas yra kas žaidime. Tai sukuria paranojikų atmosferą, kur kiekvienas kolegų veiksmas kelia įtarimų, o ir pats nustatęs pokerface miną atsakineji "pats tu tosteris". Kaip suprantu šis žaidimo elementas ir kabina daugelį žaidėjų. Kita medalio pusė - atsivertus sailonui/-ams paranoja dingsta. Ir tada jau daug kas priklauso nuo žaidėjų, nuo situacijos lentoje ir pan. Jei padėtis artima beviltiškai, tuomet jau sunkoka su fun faktorium, lieka tik garbingai prisibaigti.
Mechanika tradiciškai paprasta ir paremta atsitiktinumu (kortų traukimas, kauliuko ridenimas). Trauki kortas, atlieki ejimą, darai veiksmą (kolegos tuo metu sėdi ir laukia), po to trauki krizės kortą (jos sprendime jau dalyvauja visi) ir tt. Visa tai būtų nuobodu, tačiau atliekant veiksmą turi labai platų pasirinkimą, todėl reikia stipriai pagalvoti kas naudingiau, nepagailėti paaukoti savo veiksmo kitų labui ir pan.
Būdas laimėti tėra tik vienas, o pralaimėti net keli. Todėl žmonems laimėti gan sunku. Nepaskaičius internetinių forumų žmonės praloštų tikrai ne vieną partiją, o pasinaudojus kitų patirtimi yra nubrėžiami keli strateginiai būdai tikslui siekti, bet tai tikrai nereiškia kad dabar tikrai žmonės laimės (tiesiog nebereikia išradinėt dviračio).
Dar yra begalės kitų niuansų, kurie nelabai patinka (pvz prezidentas renkasi kortos, pasikartojančios kortos ir pan), yra tokių, kurie paįvairina žaidimą, bet norint apie viską pasakoti tektų laibai išsipėsti, o visumoje gaunasi gerai subalansuotas teminis žaidimas.
Žaidimo trukmė. Rašo kad 3 val. Aš drasiai damesčiau +1. Per vakarą berods neteko sužaist 2 partijų. Realiai tai optimalus laikas vakaro žaidimui (pvz 20:00-24:00). Jei nėra laiko, tuomet yra eilė trumpesnių žaidimų. O per vakarą sužaisti tik vieną neprailgstančią partiją laikau kaip pliusą prieš kelias to paties žaidimo partijas
Peržaidžiamumas. Didelis. Nors būdas laimėti tik vienas, bet kelių tam pasiekti begalės. Pridėjus išplėtimus atsiranda jau keli skirtingi budai laimėti, papildomos lentos, kurias galima naudoti arba ne pagal nuotaiką ir norus.
Visumoje tai yra dinamiškas žaidimas, nes daug kas keičiasi iš pagrindų jo eigoje. Pvz startuojam kaip komanda prieš sistemą o finišuojam kaip 2 konfrontuojančios komandos, pradedi su tikslu išgelbėt žmoniją ir laimi ją sunaikinęs, lyg ir sedi laukdamas savo ėjimo eilės, bet krizės kortų sprendimas neduoda nuobodžiauti, vienu metu lyg ir žaidi už komandą, kitu metu jau priiminėji asmeninius sprendimus. Sužaista kol kas nedaug patijų, todėl nuomonė dar gali ir pasikeisti.
Už:- gera tema, o ypač serialo gerbėjams
- nors atsitiktinumas yra varikliukas, bet žaidėjai turi labai platų pasirinkimą veiksmams, kad tą atsitiktinumą sumažintų
- blefavimas, kenkimas paslapčiomis
- aukštas peržaidžiamumas
- gera komponentų kokybė
- linksmas žaidimas (bet reikalinga atitinkama komanda)
Prieš:
- tema nemačiusiems serialo gali būti neįdomi
- sunkios ir ilgos taisyklės, žaidimas tikrai neskirtas masėms
- suradus sailonus žaidime sumažėja fun faktorius
- atsivertus į sailoną labai simažėja veiksmų pasirinkimas, gali tapti nuobodu
- mėgstantys pagalvoti tikrai turi ką veikti, bet toks žaidėjas turi žinoti, kad kiti tuo metu neturi ką veikti.
- max žaidėjų = max fun (gerai, kad mums kol kas nekyla problemų surinkt 6)
- jūs nežinote ar aš sailonas, tad viską šiame aprašyme galėjau išsigalvoti, kad jus suklaidinčiau