Penktadienį susiderinom pažaisti stalo žaidimų. Publika buvo kitokia, nes daug kas ėjo alaus gerti, kiti buvo pervargę, arba darbas neleido pasėdėti iki išnaktų. Nepasididžiavo Bralis, Mariukas (eX) ir Arūnas B. Kadangi pastarasis vėlavo, kol jo laukėm, trise atsidarėm ką ? Ne, ne Eldritch Horror, o Theseus - The Dark Orbit. Bralis jau buvo žaidęs kartą (ir net laimėjęs prieš mane), tai Mariuką greit apmokėm ir pradėjom kruviną FFA trise. Aš gavau robotukus (The Bots), stoties gynybinę sistemą. Dar nebuvau už juos žaidęs, tai visai apsidžiaugiau. Marius gavo X-Failų pilkuosius ateiviukus-sektoidus. Pastebėjau tendenciją - nauji žaidėjai visada juos gauna. Braliui teko šviežiausia naujiena - Premijų Medžiotojai (Hunters). Tie buvo tokie šviežūs, kad buvo išvis dar nežaisti. Taip sakant - gavosi unikali galimybė išbandyti nebandytus Theseus expansionus. Mano robotukai buvo labai nuožmūs - kaip kokie marinai, jau nuo pradžių galėjo žaloti, o patobulinti - galėjo žaloti dar labiau. Pilkučiai, kaip visada savoj stichijoj - stūmė kontrolę. O Hunteriai tai buvo įdomūs. Anie geba ir duomenis rinkti ir žalą seikėti. Bet įdomumas tame, kad dažnos savybės sako - "Užmokėk 1 duomenų tašką, gausi navarotų..". Tie navarotai tikrai labai naudingi ir klaikiai geri, kaip antai - Paslėpta Kapsulė (Hidden Capsule), kurios pagalba savo noru gali išeiti į kosmosą, kur busi saugu, mažą to - parėjęs iš kosmoso neužbaigi varymo, o atlieki jį iki galo. Triukas (Trick) - šitas tai visai geras. Tai spąstų technologija, ant kurios užlipęs iškart aktyvuoji Medžiotojams savybę - "Mokėk 1 duomenų tašką ir perkelk priešininką kur nori..". Bralis tokį pasidėjo į savo bazę ir praktiškai tapo neįmanoma ten sustoti, nes jis iškart aktyvuodavo ir nuteleportindavo tave ant kokių nors kitų spąstų. Blogiausiai tai, kad tas teleportas pabaigdavo tavo varymą. Dar buvo Replės (Pliers), kurios veikė panašiai kaip mokslininkų Griebtuvas - sugriebia priešininką ir laiko, bet čia tu turi galimybę išsivaduoti pats...už 5 žalos !! Žiauriai kietas dalykėlis yra Prietaisas (Attachment), kurį prisabačinus prie priešininko instaliacijos ar spąstų gali naudoti kaip savo. Nu ir dar daug visokiu technikos stebuklų - Medžiotojai į stotį atvyko gerai pasirengę. Netobulinti jų kariai gali atakuoti, bet nedaro žalos, o skanuoja duomenis. Pliusas - tai daro ir per sieną. Patobulintas medžiotojas turi pasirinkimą - ar skanuos vieną tašką duomenų (per sieną galima irgi), ar atakuos iškart 3 priešininkus ir darys fizinę žalą. Ta plonytė riba tarp duomenų ir žalos kartais verčia susimastyti - kaip reiktų laimėti: per duomenis, ar vis tik per žalą ? Manau, tai priklauso nuo technologijų, kuriuos tuo metu išsitrauki. Bralis varė per duomenų taškus. Čia jam sunkoka buvo lenktyniauti su Mariaus pilkučiais, kurie žalos beveik nedaro, bet nežiūrint į tai, Bralis ant duomenų pirmavo, o Mariukas tik vijosi. Ant žalos žinoma, pirmavau aš, o kaip gi kitaip ? Mano startas buvo toks šūdinas, kad net gėda. Užtat Mariukas iškart apsistatė instaliacijomis. Žaidimo pradžioje buvo viena mano, viena Bralio ir net KETURIOS Mariuko. Buvo labai daug "lesser onslaught" susikibimų, nes visi pastoviai malėsi Koridorių sektoriuje. Jame buvo pilną mūsų visų trijų technologijų. Ten sugebėjau instaliuoti Raketų Paleidimo Įrenginį (Missile Launch) - pirmą kartą aktyvuoji - nutaikai, antrą kartą gali paleisti raketas. Jos kalą per visą sektorių, nesvarbu kieno kariai ten, tad reikia atsargiai, nes gali padaryti "collateral damage"
Bet ši technologija yra tobulinama, tad raketuškos late game gali smogti labai skaniai. Bet labiausiai man patiko Kabliai (Hooks). Jie naudoja visai naują mechaniką, kuri suveikia ne tau atėjus į sektorių, o tau iš jo išeinant. Tu gali su savimi "išsitempti" iš sektoriaus ir priešininko karius
Kabliai irgi yra upgradable. O ką tai reiškia strateginiu požiūriu ? Ogi tai, kad gali juos patobulinti (taip įgaudamas galimybę išsitempti ne vieną, bet kelis priešininkus), tada su visa ta linksma kompanija atvykti į bet kurį jau "apgyvendintą" langelį , taip sukeldamas "lesser onslaught"
Pagaunat mintį ? Taip beje ir laimėjau. Kabliai - pure awesomeness, draugai !
Kas man patinka šiame žaidime, tai galimybė konstruoti kombo. Visiems puikiai jau žinomas mokslininkų kombo : Kameros + Duplikatorius, kai vienu kartu gali nurauti 12 duomenų taškų. Aplamai Duplikatorius yra kone būtina deadly combo variantui. Mariukas buvo neblogai sukombinęs tokią varkę - įdėjo Duplikatorių per vidurį savo bazės, o iš šonų - patobulinta Mina (Landmine) ir Skaneris (Probe). Mina daro 6 žalos, o Skaneris skanuoja - 4 duomenų taškus. Bralis savo Attachment'ą įdėjo išvis kone idealiai - Koridoriuose per vidurį, tad galėjo prijungti jį net prie trijų įrenginių - Mariuko Kontrolės, mano Šarvų ir Raketsvaidžio. Žinoma, toks gėris už dyką nebūna, kad jį aktyvuoti, kaip jau įprasta Medžiotojams tenka mokėti duomenimis.
Po tokių smagių nuotykių Tesėjo Orbitinėje stotyje toliau ėmėmės ateivių temos. Kaip jau suprantate, kalbu apie XCOM. Kadangi buvom 4, tai šitas žaidimas tiesiog sukurtas keturiems žaidėjams. Jaučiausi labai netvirtai, nes mes to žaidimo dar neperlaužėm ir nei karto nelaimėjom, o bandėm kokius 4 ar 5 kartus su tokiais grandais kaip Povkė, Simas, Justas. Paaiškinau taisykles, vaikinai stebėtinai greit jas perkando. Prieš renkant rolę, pasiprašiau, kad man leistų būti Central Officer, ne dėl to, kad labai norėjau, bet dėl to, kad duoti bendrauti su planšete ir dar komunikuoti komandai naujam žmogui gali būti per daug. Marius buvo Mokslininkas-Inžinierius, Arūnas B. - Karo Vadas, na o Braliukas gavo tikrai sunkią rolę - Komandoras. Kas yra žaidęs už Komandorą (aš kol kas nesu) žino, kokia tai sunki ir atsakinga rolė. Bet Bralis su ja tvarkėsi kaip tikras vyras. Gavome Misdirection Invazijos Planą. Mėginau prisiminti, kokia strategija priešai bandys užkariauti. Pavadinimas sufleravo, kad jie įmituos vienos rūšies puolimą (pvz. XCOM bazės), o kai mes mesim ten visus resursus - persimes ant oro atakų. Arba kažkaip kitaip bandys apgauti. Centrinė bazė buvo Šiaurės Amerikoje, o tai reiškė, kad mes kiekvieną varymą galėjom nemokamai gauti po lėktuvą, kol Amerika yra geltonoje zonoje. Setupo metu tos zonos pasirodė nedraugiškos, nes Azija ir Europa sėdėjo ant paskutinės geltonos juostelės, prieš pat raudoną ribą, o štai Afrika ir Australija švilpavo pačioje pradžioje, visai saugios. Matomai ateiviams Mozambiko našlaičiai ir aborigenai su bumerangais nepasirodė labai verti dėmesio. Iš priešų gavome štai tokius : Floateriai, Outsideriai ir Kiberdiskai. Mariukas pačiu pirmu varymu išrado mums Arkinį Moduliatorių (Arc Thrower), kuris mano nuomone yra viena iš geriausių technologijų visame žaidime, nežiūrint į tai, kad yra labai pigus.
Bijojau pirmojo rato, ypač - laiko fazės, nes niekas iš vaikinų dar net neįsivaizdavo, koks ten vyksta stresas. Na, bet prasukom kaži kaip, nors iš tų 35 sekundžių, kurios būna fazės pabaigoj, mums beliko tik 5. Priešas kol kas savo kėslų labai neatskleidė - vos vienas ateivis mūsų bazėje , 3 skraidantys objektai dviejuose kontinentuose nu ir porą krizių. Žiauriausias momentas buvo tas, kai pradėjom skaičiuoti biudžetą. Suskaičiavom, kiek viskas kainavo - atidavėm. Nupirkom viską kas buvo rezervuose ir mums dar liko kokie 3 milijonai ! Čia pasivadina - "smulkioms kanceliarinėms išlaidoms" - tokio pinigų švaistymo dar nebuvau matęs
Visiems aišku, kad pinigai į kitą ratą nepersineša. Bet buvo ir geras momentas - Arūnas B. su dviem kareiviais one-shot'ino misiją ! Ir čia dar ne viskas. Aš supratau, kad mes iki tol žaidėm neteisingai. Tiksliau žaidėm su pasunkintomis taisyklėmis. Pasakysiu kaip buvo. Visi žino, kad bazės gynyboje ir Misijose "threat" skaitiklis tarp task'ų nesiresetina. Tai sakykim darai pirmą task'ą - ir sakykim, padarai. Tada mes "threat" perstumdavom ant 2, NES juk antram task'ui mes ridensim kauliukus ANTRĄ kartą, vadinasi "threat" privalo judėti. Nė velnio - padarei sėkmingai pirmą task'ą, rideni už antrą - jei neišridenai "success" tada tik judini "threat". Tai teoriškai galima su sėkmingais ridenimais misija prasukti taip, kad "threat" matuoklis net nepajudės iš vietos. Tai kiek palengvina misijų darymą.
Taigi po pirmo rato, mes buvom viską išpirkę: lėktuvus ir kareivius. Mūsų bazei - nulis žalos. Jautėmės visai nieko, jei neminėsim tų iššvaistytų milijonų. Jau žymiai žvaliau prasukom laiko fazę ir tada paaiškėjo, kad užsimokėjus bankui už visas išlaidas mums liko...... 4 milijonai !
O dar sakot, kad Lietuvoj yra korupcija
Ne, nu o kur neliks, juk pirkti iš rezervo nebebuvo ko.... nežinau kodėl taip gavosi, gal dėl to, kad Marius metė labai daug finansavimo į išradimus (7 milijonai ). Ar kada matėte, kad prie dviejų iš trijų technologijų išradimo dirbtu po 3 mokslininkus ? Aš už galvos susiėmęs supausi kėdėje matydamas tokius veiksmus, bet sakyti juk nieko negali - čia yra Mariaus sprendimas ir jis atsakingas už savo rolę. Įdomiausia tai, kad abu šie eksperimentai failino big time. Mariui kitam varymui liko tik vienas nepavargęs mokslininkas
Moralas - ne visada didelės babkės atneša didelius mokslinius pasiekimus. Nevykę pasirodė laborantai, arba ką tik studijas baigę. Tai va, kur aš baigiau...a... 4 LIAMAI ! Jesus... aš jau maniau, kad anie 3 milijonai yra nuodėmė, skaityk per pirmus du varymus į orą išėjo 7 milijonai. Juk čia grubiai vieną ratą vien iš to galima pragyventi
Nereikėjo imti mums lėšų iš Juodos Dienos Fondo, oj nereikėjo...Mūsų bazę puolė vėl tik vienas priešas, bet ženkliai padaugėjo UFO padangėse. Trečiame rate mes jau kaip ir susitvarkėm su biudžetu, nes Mariuko mokslininkai ilsėjosi, kad čia biudžetas nekentėjo. Užtat aš pakėliau į orbitą net tris palydovus ir po to pasekiau Mariuko pavyzdžiu - nesisekė ridenti labai, spėjau numušti vos vieną NSO, kai mano visi trys palydovai išsijungė. O orbitoje liko dar apie 4 lėkštes - įsivaizduojat kokio lygio komunikacijos signalų jam'inimas laikė kitame varyme ?? Labai įdomi situacija gavosi su antra misija. Arūnas nusiuntė ten 3 kareivius. Jie įvykdė pirmą task'ą, antras task'as - kiberdiskas. Tam užmušti reikia 3 success. Problema ta, kad visą šį varymą su mumis buvo baisi krizės kortą, kuri sako - "Kiekvienas ridenimas nustato pradinį "threat" lygį ne ant 1 , o ant 2". Tai pasiuntė visus tris kareivius šaudyti to kiberdisko. Pirmu bandymu pataikė kritinį - padarė 2 wound'us. Bet reikia dar vieno... Sekantis ridenimas - tuščias, bet ir ne fail. "Threat" slenka ant 3 - rizika didelė. Aišku, Arūnas turi net 4 kauliukus, išmesti success šansas nemažas, bet rizikuojama trimis kareivių gyvybėmis ! Čia kilo debatai - aš ir Bralis buvom tos nuomonės, kad reikia atsitraukti, o Mariukas ir Arūnas B. norėjo "push the luck". Arūno , kaip Karo Vado žodis buvo lemiamas. Jis rideno kauliukus. Ant dviejų iškrenta success - overkill, bet raudonas kaulelis rodo irgi 3, o tai sutampa su "grėsmės" indikatoriumi. Tai visa laimė, kad pas mane buvo dar nepanaudotas "Satelite Nexus" , kuris leidžia perridenti raudoną velnio kaulą. Ridenimas - bam, 7 ! Kareiviai sutaško kiberdiską...
Ketvirtas ratas. Akivaizdžiai aiškėja pagrindinė problema - NSO laivai. Mūsų bazė vis dar nepažeista, nes ten niekas neina, tik po vieną ateivį kartkartėm. Mariuko mokslininkai atsistato, bet jis jau siunčia po mažiau jų dirbti prie projektų. Mano satelitų belikę tik 4 ir tai yra problema, nes iš Mariaus gaunu kažkokią technologiją, kuri sugeneruoja po 2 milijonus per varymą - free money, baby ! Bet tam reikia net dviejų palydovų. Arūnas ničnieko nesiunčia į jokią misiją - mums reikia atsigauti su biudžetu. NSO numuša daugiau nei pusę mūsų naikintuvų. Maža to, iš seniau nenumuštos lėkštės taip ir lieka padangėje ir taip kaupiasi, o tai tiesiogiai įtakoja panika kontinentuose. Pirmosios šalys peržengia raudoną ribą. Mes jau pradedam ignoruoti lėkštes Australijoje ir Afrikoje, nes jos skalėje sėdi saugiausiai. Taip pat į bazę užklysta vienišas kiberdiskas - nesiunčiame kareivių jo naikinti, nes dar galime sau leisti į bazę du žalos, kol nesusitrigerino reconing efektas (Spawn 2 UFO's). Bet užtat biudžetas, o broli - šį kartą pataikom kaip į akį - suskaičiavus gaunasi tiek, kiek ir reikėjo - nei mažiau, nei daugiau. Beje, šį ratą ateiviai mus bando užbombinti krizėmis - jų gauname ar ne 6 ! Bet pliusas tas, kad jos nelabai baisios. Pačią baisiausią (Azija keliauja į morkinę panikos zoną) išsprendžia du kareiviai, į vietą atvykę su "Skyranger" transporteriu (du heavy kareiviai). Kita sako - atšauk iš misijos visus karius (o juk jų ten net nebuvo pasiųsta), dar trečia sako - "Nužudyk du kareivius", tai tie du minėti heavy soldiers ir žuvo abu
Bet jiedu buvo verti dviejų baisių krizių.
Paskutinis ratas. Situacija sparčiai blogėja. Bralis dar spėja atpirkti kaži kiek lėktuvų, bet mes jau nebesuvaldom situacijos oro erdvėj (čia po mano to didžiojo fail, kai satelitai nenumušė tų 4 ar 5 NSO orbitoje, o jie po to nusileido į žemynus). Panika viena po kitos apima kontinentus. Mariukas stengiasi kaip įmanydamas, netgi "Firestorm" naikintuvą sukonstruoja Braliui, deja, tai mažai ką keičia. Lieka du kontinentai, kur Bralis būtinai privalo numušti bent po dvi lėkštes, kitaip tikrai kažkuris iš kontinentų atsidurs morkinėje zonoje, šalia Azijos ir bus bačka. Mes jau atsistoję stebim tuos susišaudymus. Abiejuose žemynuose dūžta naikintuvai, bet jie spėja paleisti raketas. Kontinentai gražiai rikiuojasi prie morkinės zonos ribos. Ir kvaileliui aišku, kad dar vieno rato mes tikrai neprasuksim. Bet gerai tai, kad atsirakino Galutinė Misija (prieš tai buvom įvykdę dvi paprastas misijas). Ji susideda iš pirmų dviejų task'ų, o paskutiniame atsiverčia Outsider ateivis. Gera žinia - į misiją pasiųsti netgi trys elitiniai kariai - du support ir vienas snaiperis. Tie elitiniai praktiškai visą žaidimą ir buvo tam rengiami
Pirmas task'as reikalauja 3 success. Kadangi visi kariai - elitai, o ant task'o dar ir specializuotos ikonos, tai Arūnas beria sauja kaulų. Per porą ridenimų mes tuos tris success turim. Antras task'as reikalauja tik vieno success, BET sako - "Prieš KIEKVIENĄ ridenimą nusiųskite po vieną kareivį namo...", o tai reiškia, kad netgi prieš pradedant antrąjį task'ą reikia vieną iš support karių siųsti namo. Minusas dar ir tas, kad ant task'o - tik viena ikona, vadinasi laimę bandyti galima tik su vienu kareiviu...uj, čia labai būtų padėjusi S.H.I.V. technologija, deja, ji kol kas dar tik brėžinių pavidalu ilsėjosi ant trečiojo Mariuko laboratorijos stalo. Pirmas bandymas - tuščias. Antras - success ! "Threat" - ant 3, bet čia jau visai nebesvarbu, nes mums liko 2 gyvybes turintis Outsideris ir jam Arūno to paskutinio likusio kareivio jau nebeprireikė - jis tik signaline raketa pažymėjo vietą ir čia pat atskrido Bralio du naikintuvai (jis turėjo atitinkamą technologiją) ir negailestingai suvarpė ateivį .80 kalibro kulkomis. Pergalė ! Tada visiems pramušė per tą laiką susikaupusi įtampa. Džiaugėmės kaip vaikai ir darėm vienas kitam su kumščiais "žaibus" - mes pagaliau beat'inom tą geimą ! Ir dar su tokiu, filmo vertu scenarijumi ! Kaip pasakė Mariukas, atsikeldamas nuo stalo - "Jo...ir čia buvo dar tik Normal sunkumas...."
Laikrodis rodė 3 valandas ryto, bet po tokios epinės kovos buvo labai geras jausmas viduj.... vakaras buvo užskaitytas ir pavykęs.